Dreamfall Chapters - linuks recenzija

Messages
3,941
Reaction score
9
View attachment 3040

Dreamfall Chapters on Steam
Dreamfall je saga koja traje već neko vreme. Priča o igri vraća nas u 1999 godinu kad je sve počelo. Prva igra The Longest Journey je bila pravo čudo od igre, u to vreme pa i do dan danas smatra se jednom od najboljih point & click avantura. Za to vreme bilo je čudo da jedna avantura ide na ćak 4 CD-a. Bila je ogromna ali sem toga bila je opasno dobra.
Drugi deo se pojavio mnogo kasnije 2006 godine i dobio je naziv Dreamfall: The Longest Journey, međutim na razočarenje svih nas to nije bio nastavak prvog dela već potpuno nova igra. za razliku od prve drugi deo je bila akciona avantura sa pogledom iz trećeg lica. Bila je dobra igra, zabavna, lepe grafike za ono vreme ali jako kratka. Ko je hteo mogao je da je završi za nekih 20 sati najviše što je za avanture jako kratko.
A onda su nam obećavali nastavak i obećavali i posle ravno 9 godina stigao je i treći deo, konačno. Verujem da su fanovi serijala posustali od iščekivanja i praznih priča, ipak je 9 godina dug period da bi se sačekao nov nastavak, ali igra je stigla, pa da vidimo vredi li.

Dreamfall Chapters je isto akciona avantura kao i drugi deo, a priča se nastavlja gde je završena pre 9 godina. Naravno ko nije igrao igru dobija skraćenu verziju priče kroz par dijaloga šta se tu zapravo dešava.
Dreamfall nosi nazvi Chapters tj. poglavlja jer je igra tako koncipirana kroz poglavlja. Ko je kupio igru odmah mogao je da igra samo I poglavlje Book 1, jer su ostala poglavlja naknadno dolazila kroz update. Ukupno ih je 5, i sva dolaze kroz update.

O priči neću mnogo i u detalje, ali ću reći da je glavna junakinja April (nema nikakve sličnosti sa onom iz Nindža kornjača) uvučena u borbu između 2 paralelna sveta jedan realan i stvaran i jedan magičan i mističan i kao što i možete pretpostaviti ona treba da vrati ravnotežu između njih, a uz put da ukloni zlo iz Arkadije.

Igra je iz trećeg lica jako slično Tomb Raider igri, s tim što ovde nema akcija, ubijanja itd., već se sve svodi na dobijanje pomoćnog menija gde vi birate akciju koju ćete da sprovedete nema direktnih borbi. Svaka akcija je u stvari neka vrsta zagonetke koje nisu teške jako lako se rešavaju logičkim razmišljanjem. Akcenat nije stavljen na lupanje o glavu kako šta da se reši, već da to bude simpatična priča ali ne previše teška da stvara umor pri igranju. Jako mi se dopada što mišem može da se udalji i približi junakinja koliko god može i ume da bude nekad jako korisno.
Jedan od najbitnijih aspekata igre je što jako često imate odluke koje menjaju kompletan ishod igre. Kad god nešto odlučite dobićete obaveštenje da je priča promenjena, što je dobro, jer nije dosadno preći je više puta ako su završetci drugačiji.
Svaka knjiga ima nekoliko poglavlja ili celina koje su nezavisne jedna od druge, ne dešavaju se hronološki, čak se desi da igrate sa totalno nepoznatim likom u nkeom sasvim drugom svetu i vremenu. Ume da bude konfuzno. Meni je bilo posle prvog poglavlja koje se dešava u paralelnom svetu, sledeći vas baca u neki zatvor u srednjem veku gde vodite nekog robijaša, a u sledećem April je kod psihijatra na seansi i sve tako. Sve će to verovatno da se poveže na kraju.

Naravno posle toliko godina glupo je pričati i upoređivati je sa prošlim delom u bilo kom smislu, ali igra izgleda fantastično dobro. Lice glavne junakinje, šminka kosa, oči zaista sjajno izgledaju. Ako bi je upoređivao na primer sa Tomb Raiderom rekao bih da je ovde to lepše odrađeno. Vizuelno ostali deo igre ne izgleda toliko dobro kao i glavna junakinja, ali je grafika jako dobra, nije me oduševila ali se vidi da je to proizvod novije generacije.

View attachment 3073

View attachment 3074

View attachment 3076

Ne spada u jako zahtevne igre s obzirom šta nudi u vizuelnom pogledu Core Duo procesor, 4 GB memorije.
Bez obzira da li ste igrali ranije delove ili ne ova igra ima kvalitete, grafički je jako lepa, priča je interesantna, nije preteška, sve u svemu odličan naslov. Ova igra ne spada u grupu AAA naslova, ali svakako ima jako visoke standarde. Jedno od prednosti je što je možete igrati više puta i očekivati različite ishode.

Last edited:
Top